Friday 27 September 2013

Wahai Aisyah Daniya kuatnya kamu.. Penghibur duka lara Aisyah Suffya..

Bismillah..
 
Niat di hati nak post setiap perjalanan kami bersama si kembar Aisyah mengikut rentetan kisahnya..Tapi mlm ini hati teringin menulis sesuatu agar lega apa yg terbuku di hati..Bukan x mahu bercerita pada seseorang tapi perasaan ini terlalu susah untuk digambarkan..Hanya pada suami tempat meluahkan segala rasa sedih..
 
Demi Allah..Hati ini pasrah dan sangat redha diatas ketentuanNya..Syukur suami juga menerima segala dugaan ini dengan sangat tenang..Walau hati kami hanya Allah yang tahu..Berjuanglah sayangku Daniya..Allah sentiasa bersamamu dikala kami hanya mampu menitipkan doa dan kekuatan..Daniya anak yang kuat,Suffya sentiasa ada dengan Daniya sepertimana kamu berdua membesar dalam perut mommy..Mommy sangat pasti sayang, semangat Suffya yang membuat kamu terus bertahan,terus kuat,terus tenang..Gelak tawa Suffya yang menjadi peneman untuk kamu ingin terus sihat..
 
Result dari MRI Daniya tidak seindah yg dijangka..Malah mommy lihat raut muka doctor Jacintra juga sgt sedih..Hakikatnya Mommy x tertahan lagi..airmata mommy jatuh juga dihadapan doctor..air mata yg selama ini mommy simpan supaya mommy terus kuat untuk kamu,Sufyya n Daddy..
 
Hari-hari mendatang menjadi hari yg sgt emosi bagi mommy..tapi senyum tawa Daniya,gambar comel Suffya di Facebook jadi kekuatan bagi mommy ..kenapa mommy perlu mengalah pada takdir Allah sedangkan doctor kata masih ada jalan untuk bantu Daniya..cuma bagaimana dan bila masih belum boleh diputuskan..
 
Ketika Mommy menulis, Daniya tidur sgt lena dan tenang..Mommy yakin Suffya juga sedang tidur dengan tenang..Sekali lagi mommy mengucap syukur pada Allah kerna disebalik segala dugaan yg maha hebat,Allah masih meminjamkan kamu berdua puteri2ku pada kami..
 
Terima kasih Allah diatas kurnianmu ini..Yakin dugaanMu ini adalah untuk mengingatkan kami supaya selalu bersyukur dengan setiap detik peluang bersama mereka puteri2ku..
 
Buat Suffya, mommy terlalu rindukan kamu..Tapi Allah sentiasa yakinkan mommy yang Suffya sentiasa selamat disamping ramai orang yang sayangkan Suffya n u have ur Daddy of course..Stay cute,smart n luvly..
 
Buat Daniya, mommy tahu Daniya kuat..anak yang tabah n menyenangkan hati mommy dan daddy..Sabarlah sayang..Allah tu tidak kejam malah Allah terlalu sayangkan Daniya dan Suffya..Sekuat mana dugaan ini, Allah tetap hantar manusia2 berhati mulia untuk bantu kita sayang..Hang on..Stay smile,gelak yg kiut2 n terus kuat..Anak mommy pasti boleh!
 
Buat suamiku, bersabarlah sayang..bersyukur abang masih tenang..bersyukur Allah kurniakan daddy setabah,sekuat dan penyayang utk miracle twin ini..
 
InsyaAllah berkat kesabaran hari2 sedih ini akan berlalu..Dan saat itu kita akan tersenyum dikala mengingati apa yang terjadi hari ini..



#SubhanaAllah#Alhamdulillah#ThanksAllah#




1 comment:

  1. Alhamdulillah syukur kehadrat Illahi.. abg bangga dgn mommy. . Mommy begitu tabah n cekal.. insyallah semuanya berjalan dgn baik..
    P/s: tolong kucup dahi daniya utk daddy n suffya ye.. lebiuolsomash

    ReplyDelete